Mycket snö idag hoppas att det sker snöplogningar

Skapad onsdag 7 jan, 03:36 av SL010

onsdag 7 jan, 03:36
Hej

Det behövs sandas mer och snöplogningen behöver göras snarast det har snöat en hel del . För vi som jobbar behöver kunna ta ut våra bilar från parkeringen när vi skall till jobbet jag tänker på folk som jobbar dag och folk som har jobbar kvällar

Det grusades en del och det har plogats både lördag och måndagen .Det kommer att ske fler halkolyckor här i området om man inte grusar eller snöplogar mer i området

Något måste göras snarast det snöar mycket just nu idag 2026-01-07 hoppas att det sker en åtgärd snarast jag skall inte som medlem i samfälligheten behöva oroa mig för hur jag skall ta mig till jobbet
torsdag 8 jan, 03:32
Svar till NL89

Till dig som tycker att det är befängt av en person att skriva detta sena tider så skriver jag också att det är befängt av en som bor i NL89 att skriva och kritisera helt i onödan när du överhuvudtaget inte vet vad som egentligen vad poängen var med det hela

Snöplogningen gjordes av mig själv 2026-01-07 och jag skrev bara att mer behövs när det gäller snöplogningar i området och svaret är att jag jobbar kvällar , nätter och helger därav kan jag skriva sena inlägg så om du tycker att det är märkligt för dig så är det inte för mig enkelt .

Tror du verkligen att jag skall skotta själv varje gång jag skall till jobbet ? Jag har försökt i flera timmar med att röja undan snön som blockerar min bil jag har gjort en del själv för att ta ut min bil från parkeringsplatsen Som medlem betalar jag och har rätt att kräva denna tjänst vad menar du att jag som husägare skall göra det själv när tjänsten ingår i medlemsavgiften ? Förstår inte varför du som husägare skall komma in och kritisera detta jag skriver ju att en del har gjorts men mer behövs för snöplogningen och att det behöver grusas mer för att bekämpa halkan och de olyckor som kan inträffa i området sedan så har jag kontaktat styrelsen för mer info angående parkeringsplatsen och området och styrelsen har svarat mig för mer information vad som gäller vad skriver du egentligen om ? Varför tycker du att detta är en börda ? Varför säger du att alla skall ta eget ansvar? parkeringsplatserna är inte mitt ansvar jag äger inte parkeringsplatserna jag hyr den genom medlemsavgiften jag har som husägare rätt att få kontakta styrelsen genom detta inlägg samtidigt så gynnar ju det alla som bor i området om mer görs i området det blir säkrare och att man undviker olyckor

Självklart så kan man inte göra det med en gång men det skadar inte av att informera och få eventuellt ett svar och hoppas på förbättringar det finns andra som också har skrivit om att det behövs snöplogas och grusas mer i området varför kritiserar du bara oss ?
onsdag 7 jan, 17:00
Att sitta 0336 på natten o kräva att man ska skotta mer är ju helt befängt. Du tror inte folk som skottar behöver sova också?, dom har ju jobbat dygnet runt. Alla har ett ansvar själv som fastighetsägare att skotta själva. Att man hyr in folk säger ju inte att man köper sig fri från sitt egna ansvar som husägare. Så ta din spade och gå ut och skotta om du tar tid och sitta mitt i natten o skriva i forumet.
onsdag 7 jan, 09:07
Vi vet om att det har kommit mycket snö under natten och det kommer att komma mer under dagen och de kommande dagarna och vi gör vad kan för att få undan snön.

De som hjälper hos med att ploga har inte bara vårt område att ploga och de kommer så fort de kan. Hoppas att alla har förståelse för att vi inte kan ha någon egen snöröjare som kan komma direkt när det börjar snöa och att vi får göra vad vi kan för att ta oss fram så gott det går.

MVH
Styrelesen genom Mikael H
  Den här webbplatsen använder cookies för att alla funktioner och tjänster ska fungera, samt förbättra användarvänligheten.