Sanda

Skapad torsdag 20 nov 2025, 07:38 av Ulrika Olsson

torsdag 20 nov 2025, 07:38
Hej jag märkte nu när jag gick till jobbat att de inte va sandat
torsdag 20 nov 2025, 11:40
Jag kan bara hålla med Ulrika och lägga till att det klockan 11.30 fortfarande är glashalt i hela Ligården. Detta är givetvis helt oacceptabelt. Att köra runt inom Ligården och sprida flis kan omöjligt ta mer än en halvtimma.
Som fastighetsägare ansvarar vi för snöröjning av gångbanor, gångvägar, trottoarer och trappor utmed och mellan fastigheter. Det faktum att vi använder och betalar en entreprenör innebär inte att vi befrias från detta ansvar. Om en halkolycka skulle inträffa inom respektive fastighet kan var och en av oss ställas till ansvar och tvingas ersätta den drabbade. Huruvida man i efterhand kan hävda regressrätt (dvs kräva entreprenören på pengarna) är helt avhängigt det avtal som tecknats mellan entreprenör och vår samfällighet.
Av ovan angivna skäl är det därför mycket viktigt att styrelsen tar upp med entreprenören dels bristen på halkbekämpning och även ser över formuleringarna i avtalet.
torsdag 20 nov 2025, 13:06
Tack L-E Carlsson, det är detta som jag har skrivit om på detta Forum ett par gånger men det går tydligen inte in.
Vi har en grushög på den stora parkeringen, än, så det går bara att hämta. Bara för vi bor i en samfällighet är vi befriade från ansvar.
  Den här webbplatsen använder cookies för att alla funktioner och tjänster ska fungera, samt förbättra användarvänligheten.