Påkörd bil på elparkeringen

Skapad tisdag 23 dec 2025, 15:27 av Nl 89

tisdag 23 dec 2025, 15:27
Bara informera att den som äger den beiga xc40 elbilen har blivit påkörd i kofångaren där bak. Såg det igår när jag hämtade min bil
tisdag 23 dec 2025, 17:00
Hej NL89, ?Tack för att du hörde av dig. Ja, det är min bil. Jag märkte inte skadan när jag körde iväg, men när jag stannade igen och gick runt bilen såg jag den. Den högra delen av den nedre svarta plastlisten hade lossnat, likaså den röda bromsljusplasten. Jag lyckades trycka fast det mesta, förutom de sista centimetrarna av plastlisten.
Som tur är finns inga synliga bucklor eller repor, men det är väldigt smutsigt längs nederkanten, så jag behöver tvätta bilen för att se mer tydligt.
Tack igen!
tisdag 23 dec 2025, 18:06
Tråkigt bara att clips och sensorerna kan ha tagit skada av den lilla fender bendern.
Se till att du har ett vittne som sett dig parkerat bilen hel. Då kan du få extra ersättning på självrisken från tff
tisdag 23 dec 2025, 19:08
Hej NL89,
Tack för ditt vaksamma öga och att du hörde av dig. Jag har en förmånsbil via jobbet, så jag behöver ta detta direkt med Volvo?verkstaden.
När det gäller vittne är det faktiskt bara du jag kan tänka på. Jag lämnade bilen sista gången igår den 22 december runt kl. 18, och efter det vet jag inte vem som kan ha sett något annat än du själv.
Stort tack igen för att du uppmärksammade det här och för all information. Önskar dig en riktigt god jul!