Skräp vid återvinningsstationen

Skapad måndag 3 aug, 14:09 av Marie

måndag 3 aug, 14:09
Jag undrar hur det kommer bli med städningen runt de nya återvinningsstationerna. Som det är nu sköter kommunen/anlitat städbolag städningen runt den gamla, men gissar att det kommer upphöra när vi nu är tvungna att bygga egna stationer. Idag stod det en resväska där och för några veckor sedan en microvågsugn. Det har även stått både tvättmaskin och soffa där utöver att även vanliga hushållssopor ställs bredvid på marken. Det kan vara både boende och andra som lämnar detta såklart, men det känns inte ok att samfälligheten ska få ännu fler kostnader p.g.a detta när valet att ha egna stationer inte är självvalt utan är ett krav från kommunen.
måndag 3 aug, 23:23
Bra inlägg Marie!
Jag håller dej i dina farhågor fullt ut. Därför tycker jag att det är HELT FEL att lägga en ÅV-station utefter Orrekullagatan.
Speciellt då denna föreslås hantera alla återvinningsslagen.
Det som att är bjuda in boende i andra än vårt område att stationen "borta i hörnet" är nu flyttad dit.
Vi måste "gömma den" bättre genom att flytta upp den en bit upp på mellangatan.
Det kanske är praktiskt svårt eller impopulärt men vi måste acceptera att ett bostadsområde av idag
måste ha centrala platser för restavfall, kompost, återvinning och förmodligen posthämtning.
Och att  dessa platser ligger nära inom området och därmed inte blir någon dumpningsplats för förbifarande.
Sen kan det ju vara boende även i vårt område som inte vet vad som gäller, men det får vi ta tag i vid behov.